Audrey se vrací

by - května 21, 2017

Krásné odpoledne! Dnes jsem si pro vás připravila recenzi na knihu Audrey se vrací. Upřímně řečeno...young adult literaturu moc nečtu, příběhy a postavy mi totiž připadají ohrané. Toto je však naprostá výjimka!
Příběh pojednává o čtrnáctileté Audrey, která byla ve škole brutálně šikanovaná. Kvůli tomu trpí různými psychickými poruchami. Snaží se co nejméně vycházet z domova a téměř pořád nosí tmavé sluneční brýle. Dochází sice na terapii, ale to jí moc nepomáhá. Jednoho dne si však její starší bratr přivede domů kamaráda- a to je ZLOM. Linus se totiž začne zajímat o její problémy a snaží se jí po všech směrech pomáhat. Ona se ho nejdříve bojí, zavírá se před ním do pokoje, není totiž zvyklá bavit se s cizími lidmi a oční kontakt jí dělá veliké problémy i přes sluneční brýle. Po čase s k němu však najde svou cestu a zjistí, že Linus je tím jediným člověkem, který jí může OPRAVDU pomoci. To s ním totiž poprvé po dlouhé době vyrazí do kavárny (což pro ní předtím byla naprosto nepředstavitelná věc). Nenaléhá na ni, prostě jen stojí při ní. A díky tomu se s ním Audrey cítí bezpečně. Samozřejmě jí obklopuje její milující rodina, ale Linus je pro ni něco jako osobní strážce.
Tato kniha mě velmi zaujala, líbilo se mi totiž, že zde autorka nepopisovala jak přesně Audrey její spolužačky ubližovaly, pouze následky jejich šikanování. Navíc vše vypráví s takovou lehkostí a nadsázkou! Já osobně nemám ráda přeslazené milostné příběhy, proto mě velmi nadchlo to, že je zde krásně vykreslena čistota a stydlivost první lásky.

You May Also Like

0 Comments