Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti

by - srpna 18, 2017

Autor: Ransom Riggs
Rok vydání: 2012
Nakladatelství: Jota
Počet stránek: 358
Série: Sirotčinec slečny Peregrinové (kniha 1.)

Jacob a jeho dědeček...
Jacob je asi ten nejobyčejnější kluk, kterého si dokážete představit. Žije na Floridě, chodí do školy a pracuje v drogérii. Mimo jiné se však také stará o svého dědečka, který (podle Jacobových rodičů) trpí stařeckou demencí. A právě jeho osoba je v příběhu moc důležitá. Když byl totiž Jacob malý, děda mu vyprávěl o tajemném ostrově, na kterém stojí starý sirotčinec, jenž vede žena, která se dokáže přeměnit v ptáka (slečna Peregrinová). A právě v tomto domě se ukrývají jakési podivné děti. Jeho příběhy byly velmi autentické, doprovázel je totiž také fotografiemi.

Je to všechno pravda?
Jacob dědečkovi dlouhou dobu věří, ale pak mu to celé začne připadat jako jedna velká pohádka. Vše se ale změní ve chvíli, kdy děda za podivných okolností zemře. Poslední slova, která vnukovi poví jsou: "Najdi ptáka. Ve smyčce. Na druhé straně hrobu starého muže." Trochu to parafrázuji, nepamatuji si je úplně přesně, ale význam je stejný. Důležité je to, že Jacob se opravdu vydává na zmíněný ostrov.

Tajemný sirotčinec...
A právě zde nalezne ten sirotčinec. Skutečně tam žijí podivné děti! No kdo by to čekal! Postupem času se s nimi dokonce i spřátelí.

Je Jacob také podivný?
Jistě! To jsme přece mohli čekat, ne? Jacob oplývá zvláštními schopnostmi. Dokáže totiž vycítit netvory, kteří se živí podivnými dětmi.
A proto je Jacob pro obyvatele sirotčince tak důležitý. Když totiž slečna Peregrinová zmizí, on
 jediný může své zvláštní přátele zachránit.

Můj názor?
tato kniha e zaručeně jednou z nejpropracovanějších knih, které jsem kdy četla. Ty fotografie, kterými je příběh doplněn jsou opravdu úžasné. Na druhou stranu mi však úplně nesedl hlavní hrdina, ale to se prostě někdy stává... Každopádně však tato kniha zaujímá čestné místo v mojí knihovničce. Před pár dny jsem dostala třetí díl této trilogie a moc se na něj těším. Pokud jste ještě neviděli film a ani nečetli knihu, ale v nejbližší době se na jedno nebo na druhé chystáte, určitě sáhněte po knize. Film se mi moc nelíbil. Smrskli totiž všechny tři díly dohromady a navíc dětem proházeli podivnosti.

8*/10*

You May Also Like

1 Comments

  1. Knihu jsem četla na podzim, kvůli filmu :) Moc jsem od ní nečekala, všichni říkali že je podivná :) Ale nakonec mě vážně bavila a líbily se mi ty fotky :)

    OdpovědětVymazat