Hobit aneb Cesta tam a zase zpátky

by - listopadu 07, 2017

Autor: J.R.R.Tolkien
Rok vydání: 1937 (první vydání)
Nakladatelství: Argo
Počet stran: 272

Bilbův pokojný život...
Bilbo Pytlík je VELMI pohodlný hobit. Nejraději si posedí před svou norou s dýmkou nacpanou tím nejlepším tabákem v Kraji. Nenávidí dobrodružství.

Ale jednoho dne...
...na jeho dveře zaklepe velmi podivný host, čaroděj Gandalf. Ale ještě podivnější je nabídka, kterou Bilbovi předloží. Nabídne mu totiž, že by mohl odejít se skupinou trpaslíků zachránit jejich království. Hobit to ale zavrhne a zabouchne Gandalfovi dveře před nosem. Jenže ten se nedá tak snadno odradit a přivede svých třináct přátel (trpaslíků) rovnou do jeho nory. Je jasné, že tohle se Bilbovi nelíbí. Chce je všechny OKAMŽITĚ vystrnadit ze svého příbytku. To se mu ale nepovede a všech třináct trpaslíků u něj zůstává přes noc. Jejich nabídka stále platí. A to je dobře, protože v hobitovi se probudí touha po něčem neobvyklém. Když se však náš hlavní hrdina ráno probudí, zjistí, že Thorin Pavéza (trpasličí král) a zbytek výpravy už dávno odešli. Zanechali mu však vzkaz, že pokud by si celou věc rozmyslel, počkají na něj v Hostinci U Skákavého poníka. Je vám snad jasné, že se tam okamžitě rozběhne!

Drak Šmak
Drak Šmak je v tomto příběhu velmi zásadní postavou. Je to totiž stvoření, které zabralo trpasličí království a vyhnalo z něj jeho lid.

Nejprve...
...se Bilbo jeví jako naprostý hlupák. Ostatní členové výpravy ho nemají rádi. Pak ale nastane veliký zlom. Stane se totiž něco, co ohrozí celou jejich cestu.

Můj názor?
Já Hobita naprosto miluji! A vůbec, celé Tolkienovo dílo! Tohle není jen fantasy, tenhle příběh má takovou hloubku! Myslím, že zde můžeme najít tolik modelových situací... Popravdě řečeno, moje láska nespočívá vyloženě v Hobitovi, ale v celém Tolkienově světě.
Víte co mi připadá naprosto geniální? Sountracky ke zfilmovanému Pánu prstenů! Skladba Concerning Hobbits mi VŽDY  zaručeně zvedne náladu! A co vy? Máte raději knihu nebo film? Co se týče Hobita, rozhodně mám raději knihu, protože ve filmu je příběh tolik změněn! Co si o tom myslíte? Které vydání knihy máte doma?

10*/10*

You May Also Like

1 Comments

  1. Ach! Jak já s tebou jen souhlasím ♥ Hobit je moje nejoblíbenější kniha ♥
    Filmové zpracování mám vyloženě na háku. První díl se mi ještě líbil, na druhém jsem v kině hrozně nadávala a nakonec odešla ještě před koncem a poslední díl jsem ani neviděla. Raději! Souhlasím ale s tím, že filmová hudba je výborná. To je ostatně i v LOTRovi (btw, to jsou mnohem lepší filmy, ty mám moc ráda a mrzí mě, že jsem je v kině neviděla).
    Co se týče vydání, mám doma jedno staré (tuším, že z nakladatelství Argo) a právě thle, které tady máš vyfocené ty. Neodolala jsem těm kouzelným ilustracím.

    Péťa
    www.ctenipodlavici.cz

    OdpovědětVymazat