Skleněný trůn

by - ledna 01, 2018

Autor: Sarah J. Maas
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: Albatros Media - CooBoo
Počet stran: 387
Série: Skleněný trůn (část 1.)

Příběh začíná...
...v temnotě solných dolů Endovieru, kde si odpykává svůj doživotní trest osmnáctiletá nájemná vražedkyně Celaena Sardothien - tzv. Adarlanský zabiják.

Celaena...
...je od samého začátku odsouzena ke smrti v bídě a strachu. Jenomže pak se stane něco, co ani ve snu neočekávala. Endovier totiž navštíví korunní princ, který jí nabídne svobodu výměnou za to, že bude čtyři roky sloužit jeho otci jako králův bojovník. Dívka nabídku přijme, ale je v tom ještě jeden "drobný" háček. Celaena totiž není sama, kdo má o tento post zájem.

A proto král...
...pořádá klání, kterého se mají zúčastnit ti nejhorší zločinci z celého Adarlanu. Celaeně tedy zbývá jediná možnost (pokud by se nechtěla vrátit do temnoty solných dolů) - porazit všech svých 24 soků.

Jenomže...
...na pozadí turnaje se děje ještě něco jiného. Něco mnohem temnějšího. V průběhu týdnů jsou totiž na chodbách hradu nalézány mrtvoly brutálně zabitých soutěžících. A kolem jejich napolo sežraných těl jsou k vidění prazvláštní znamení, která vražedkyně neumí rozluštit. Kdo je tam nakreslil? Kdo/co zabíjí? Přijde si to i pro ni?

Příběh však...
není pouze o bojích. Je to také o lásce. A jak je to u knih podobného typu běžné, i zde můžeme najít milostný trojúhelník.  Ale nejen to! Celaena si v nepřátelském prostředí nachází i přátele. Například princeznu Nehemii, kterou si i vy zaručeně zamilujete.
Jsou zde však také postavy, které téměř ihned můžete identifikovat jako špatné. Například naprosto nesnesitelná Kaltain, která vás bude zaručeně otravovat již od prvního okamžiku.

Můj názor?
Knihu jsem získala díky své spolupráci s Megaknihy (za což jim velmi děkuji). Když jsem ji poprvé otevřela, řekla jsem si, že to je naprostá hloupost. Naštěstí jsem to však nevzdala. Děj je neskutečně poutavý a plný akce. Pro mě je tahle kniha (+ Hra o trůny, Pán prstenů a Harry Potter) definicí fantasy. Opravdu mám pocit, že z tohoto příběhu přímo kapala magie.
Celaena mi navíc byla velmi sympatická. Nejsem si jistá proč, ale něčím mi připomínala Paige Mahoneyovou z Kostičasu. V určitých chvílích jsem se však nad Celaeninou povahou musela pousmát. Propojení nájemného vraha a vášnivého čtenáře mi totiž připadalo opravdu velmi vtipné.
Kniha má však i své slabší stránky. Tou nejvýraznější je to, že se zde vyskytuje opravdu veliké množství překladatelských chyb.
Další věcí jsou kapitoly, které nejsou věnované Celaeně. Někdo to může brát jako výhodu, protože díky tomuto stylu psaní máme přehled o dění na celém hradě. Já bych tuhle skutečnost však klidně oželela. Mě osobně tyhle části připadaly zbytečné a nudné.
Ale i přes to všechno si určitě přečtu další díl! A moc se na něj těším!

Závěrem...
...bych chtěla ještě jednou poděkovat Megaknihám. Já osobně mám toto internetové knihkupectví velmi ráda, protože mi připadá, že mají opravdu veliký výběr knih. A ceny jsou také více než přijatelné (což jako student oceňuji).  Navíc jsem byla mile překvapena, že i přes předvánoční shon byli schopni knihu dodat přibližně do dvou dnů. Co se týče spolupráce, velmi mi vyhovuje jejich vstřícnost. Ještě jednou moc děkuji!

8*/10*

You May Also Like

0 Comments